• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

język niemiecki- motywacja

Moja autorska metoda aktywowania uczniów i zachęcania do współpracy. Po kazdej lekcji uczeń i ja oceniamy jego osiągi i oceniamy średnią. Po trzech lekcjach wstawiam ocenę za aktywność jako średnią ocen cząstkowych. Waga oceny x2 lub x 3

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Motywacja-1

Uczeń wg. mojej metody jest zmotywowany do współpracy na zasadzie nagrody w postaci dobrej oceny. Natomiast uczniowie ze słabą zdolnością koncentracji na temacie lekcji i zajmujący się rozmowami czy smartfonem, też jakoś zostają zmotywowani, przynajmniej do nieprzeszkadzania, ze względu na możliwość oceny ujemnej-zamiast minusów popularnych.

 

Przeprowadzam lekcję. Pod koniec pytam każdego ucznia, na jaką ocenę, wg. niego zasłużył sobie na dzisiejszej lekcji. Najczęściej oczywiście słyszę odpowiedź "szóstka".

Jednak na początku lekcji proszę o rzetelną i realistyczną ocenę swojej aktywności. Potem ja wystawiam uczniowi moją subiektywną ocenę jego pracy na lekcji, sumuję obie oceny i dzielę przez dwa. Np uczeń stawia sobie 5 a wg. nie zaslużył na 3, zatem suma to 8 podzielone przez 2 daje 4. Uczeń zadowolony i zmobilizowany a ja osobiście jeszcze bardziej bo jest współpraca. Uczniowie nie biorący aktywnego udziału w zajęciach a wręcz przeszkadzający otrzymują ocenę 0, -1 bądż -2. Jeśli wystawią sobie oczywiście 6 dodając moje -2 otrzymują 4 podzielone przez 2, zatem najniższa pozytywna. Nikt takiej oceny nie lubi, więc na kolejnych zajęciach są już bardziej skupieni.

16 października 2020   Dodaj komentarz
ocena  
Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz

Patalagtadek | Blogi